Z Przełęczy Przysłop na Kudłoń

Gorczański Portal Turystyczny

Z Przełęczy Przysłop na Kudłoń prowadzi szlak żółty jeden z najciekawszych i najstarszych szlaków w Gorcach. Wycieczkę na Kudłoń rozpoczynamy od przystanku Przysłop, podążamy za znakami żółtymi w ogólnym kierunku południowo-zachodnim. Początkowo idziemy wzdłuż ulicy w kierunku Lubomierza, po przejściu około 100 metrów skręcamy w lewo w asfaltową uliczkę. Droga wiedzie wśród łąk i pól uprawnych cały czas idziemy pod górę, mijając grupę domów przysiółka Cerkowe. Dalej mocno zdegradowaną drogą grzbietową przez las (po lewej teren Gorczańskiego Parku Narodowego), razem ze znakami ścieżki edukacyjnej „W dolinie Gorcowego Potoku„. Po prawej górna stacja wyciągu narciarskiego, kilka minut dalej Polana Jaworzynka. Z pierwszej, niewielkiej kulminacji rozległy widok na północ, na dolinę Mszanki, a za nią masyw Jasienia, Krzystonowa i Mogielicy w Beskidzie Wyspowym. Nieco w prawo grzbiet Kiczory Kamienickiej i Wielkiego Wierchu, a u jego stóp przełomowy odcinek Kamienicy.

Kilkaset metrów dalej kulminacja Jaworzynki (1026 m) z tablicą informacyjną. Z Jaworzynki szlak wiedzie prowadzi wąskim, wyrównanym grzbietem do malowniczej gorczańskiej hali – Polana Podskały. W siodłowatym obniżeniu grupa szałasów. Idziemy przez polanę na jej zachodni kraniec, skąd roztacza się szeroka panorama Beskidu Wyspowego. Po przejściu lasu bukowego wyłania się niezwykle atrakcyjna pod względem krajobrazowym Polana Adamówka. Za polaną podążamy wąską ścieżką wspinającą się przez bor świerkowy. Nieopodal znajduje się duże skupisko wychodni skalnych, zwanych Białymi Skałami. Po kilkudzięsieciu minutach osiągamy grzbiet i polanę Gorc Troszacki. Z polany roztacza się wspaniały widok na Tatry, Magurę Spiską i Beskid Sądecki. Z południa dołącza zielony szlak z doliny Kamienicy. Dalej na zachód przez polanę a potem przez bór górnoreglowy aż do zalesionego wierzchołka Kudłonia. Na szczycie połączenie ze szlakiem czarnym.

• Szlak żółty z przełęczy Przysłop przez Jaworzynkę, Gorc Troszacki, Kudłoń.
Całkowity dystans: 5363 m

Expires:
deszcz
Dzisiaj 08/20 100%
Deszcz. Maks. temp. 15 °C. Wiatr pn. z prędkością 15 do 25 km/h. Możliwe op. deszczu 100%. Oczekuje się 50-75 mm deszczu.
możliwy deszcz
Jutro 08/21 60%
Przelotne opady. Maks. temp. 18 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 10 do 15 km/h. Możliwe op. deszczu 60%.
Wtorek 08/22 40%
możliwy deszcz
Poranne przelotne opady. Maks. temp. 19 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 15 do 25 km/h. Możliwe op. deszczu 40%.
niewielkie zachmurzenie
Środa 08/23 20%
Częściowe zachmurzenie. Maks. temp. 19 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 10 do 15 km/h.