Ćwilin z Mszany Dolnej | Beskid Wyspowy, szlaki, mapa, pogoda Ćwilin- Beskid Wyspowy

Gorczański Portal Turystyczny

Ćwilin z Mszany Dolnej

Ćwilin z Mszany Dolnej – początek wycieczki Urząd Miasta i Gminy Mszana Dolna. Początkowo podążamy chodnikiem wzdłuż drogi prowadzącej do Limanowej, cały czas kierujemy się za znakami żółtymi. Po przejściu mostu kolejowego, łagodne podejście chodnikiem około 200 metrów, po przejściu tego dystansu skręcamy w prawo skąd idąc polną drogą, po przejściu mostku ponad wartko płynącym potokiem Słomka znajdziemy się u podnóża Grunwaldu. Dalej delikatnym łukiem w prawo drogą lekko podchodzącą pod górę. Drogą tą dochodzimy do malowniczego parowu, wzniesienie po prawej stronie to Kobyla Głowa.

Dalej łagodnie, kierując się ku górnemu krańcowi lasu. Osiągnąwszy go, wchodzimy na połogi grzbiet Kobylej Głowy (Wsołej), gdzie drogi zbiegają się. Przy marszu w kierunku odwrotnym należy wybrać drogę prawą, kierując się na widoczną wieżę kościoła w Mszanie Dolnej. Połogim grzbietem ( na południe widoki na Ćwilin, Śnieżnicę i Lubogoszcz, na południe widok na Ogorzałą) idziemy aż do sosnowych lasków. Później ich brzegiem lub niekiedy w nie wchodząc podchodzimy do na szczyt Czarnego Działu. Schodzimy z niego łagodnie sosnowym lasem sosnowym na szerokie siodło pomiędzy nim a Ćwilinem, przez które przebiega droga z Kasiny Wielkiej do Łostówki i Wilczyc. Z siodła rozpoczynamy długie i stosunkowo męczące podejście na stoki Ćwilina. Znaki żółte zbaczają w pewnym momencie w lewo i pną się stromo. Droga ta prowadzi wciąż w górę i po minięciu wyrębu lasu doprowadza nas do szczytowej hali, celu naszej wycieczki. Z polany szczytowej Ćwilina ( Polana Michurowa ) rozciąga się jedna z najciekawszych w całych Beskidach panoram górskich. Widać stąd nie tylko najbliższe szczyty ale i całe Gorce, nad którymi góruje korona tatr. Na zachód przy dobrej pogodzie wyraźnie widać najwyższy szczyt Beskidów – Babią Górę.

• Szlak żółty z Mszany Dolnej przez Czarny Dział na szczyt Ćwilina.
Całkowity dystans: 9136 m

Expires:
deszcz
Dzisiaj 08/20 100%
Deszcz. Maks. temp. 15 °C. Wiatr pn. z prędkością 15 do 25 km/h. Możliwe op. deszczu 100%. Oczekuje się 50-75 mm deszczu.
możliwy deszcz
Jutro 08/21 60%
Przelotne opady. Maks. temp. 18 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 10 do 15 km/h. Możliwe op. deszczu 60%.
Wtorek 08/22 40%
możliwy deszcz
Poranne przelotne opady. Maks. temp. 19 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 15 do 25 km/h. Możliwe op. deszczu 40%.
niewielkie zachmurzenie
Środa 08/23 20%
Częściowe zachmurzenie. Maks. temp. 19 °C. Wiatr zach.pn.-zach. z prędkością 10 do 15 km/h.